1290SuperdukeREVOBlack2022-1

PRIJZEN

Vanaf: €(Nog niet bekend) Orange

Vanaf: €(Nog niet bekend) Black

Extra pakketten

Track Pack

Evolutie en aanpassing zijn van cruciaal belang als het erom gaat de status van topspeler te handhaven. De KTM 1290 SUPER DUKE R EVO is een BEAST – geëvolueerd. Met zijn intuïtieve Semi-Active Suspension Technology (SAT) past dit beest zich niet alleen aan het wegdek aan, maar ook aan de input van de rijder – en dat maakt hem tot een koude, berekende jager. Een angstaanjagend vooruitzicht voor elke uitdager in spe.

TOP 4 FEATURES

Motorblok

Als het niet kapot is, repareer het dan niet. Maar maak het wel gemener! Met 180 pk en 140 Nm heeft de 1301 cc LC8, V-Twin een subtiele maar impactvolle ontwikkeling ondergaan. Deze krachtpatser, die is geoptimaliseerd om lichter te zijn maar zijn koppel karakter te behouden, is de benchmark van V-twin evolutie. En met motor- en overbrengingssteunen die bijdragen aan de algehele structuur van het hele pakket – het is letterlijk het onderdeel dat HET BEEST bij elkaar houdt.

Frame

Het frame, dat de motor gebruikt als middel om de torsiestijfheid te verhogen, heeft ertoe geleid dat de KTM 1290 SUPER DUKE R drie keer zo stijf is als zijn voorganger. Dit zorgt voor een moeiteloze, vertrouwenwekkende zithouding die zich vertaalt in een uiteindelijk snellere rit. Dit wordt bereikt door de feedback van het chassis en de voorband te maximaliseren. Het frame maakt ook gebruik van buizen met een dikkere diameter en dunnere wanden, wat de grootste gewichtsbesparing van de motorfiets is – een besparing van 2 kg ten opzichte van het vorige model.

WP Semi Active Suspension

De nieuwe WP Semi-Active Technology (SAT) van de KTM 1290 SUPER DUKE R EVO heeft het vermogen zich aan te passen aan de wegomstandigheden en de input van de rijder, waardoor dit beest verandert van een ijskoude jager in een berekend apex-predator. Als meest geavanceerde veersysteem op de markt beschikt de WP SAT over nieuw ontwikkelde, elektronisch gestuurde magneetkleppen voor variabele demping, met een breed instelbereik van maximaal comfort op straat tot extreme stijfheid voor op het circuit.

Rijder Cockpit

Een in hoek instelbaar 5 inch TFT-scherm staat centraal voor de rijder, met een fris design en innovatieve nieuwe functionaliteit. Een vernieuwde menustructuur geeft rijders sneller toegang tot de verschillende functies en maakt het mogelijk om de gewenste rij-instellingen aan te passen. Het krasbestendige display van bonded glass helpt ook tegen schittering.

CONTACT

Ga naar onze contact pagina